fbpx

Hvordan får du integreret ønsket om optimal træning ind i en i øvrig stram arbejds- og/eller familiekalender? Løbetosset som mig, så læs videre…

Svaret ligger i at minimere tidsspilde – måske oplagt; men her er et par tips jeg finder nyttigt, når jeg har brug for kvalitetstræning.

Her følger 3 tips:

  1. Ha’ dit træningstøj liggende i bilen og gå direkte fra arbejde til træningslokale, ud på sporet eller landevejen.
    Hvis jeg laver et ‘quick stop’ hjemme, formår jeg af uransagelige grunde altid at ‘spilde’ 20-30 minutter (facebook, finde løbetøjet mm)
  2. Træn som det første om morgenen.
    At udsætte det til senere på dagen garanterer, at noget mere vigtigt vil dukke op eller almindelig ‘træthed’ vil vinde over en beslutning om en dejlig 12km løbetur
  3. Ha’ en fast aftale med en løbe/træningsgruppe eller en løbemakker, som du ved ikke har en rygrad som en regnorm.
    Det at have en fast aftale, sikrer at du kommer ud af døren og en planlagt træning betyder, at du er mindre tilbøjelige til at lade andre ting overtage din træningstid

Det bedste tips er at have en træningsplan i almindelighed – måske tips nr. 1. Men som en lysbetonet løbetosse virker det ikke helt naturligt – for mig i det mindste.

En nådesløs træningspartner betyder, at du ikke tør være for sent til den aftalte træning...

Dit bedste tips?

Du har sikkert et 4. eller 5. tips, del det gerne 🙂

Hvis du fandt denne artikel til hjælp, blev inspireret, vær venlig at trykke “like” og dele den, så andre også kan blive inspireret. Tak.

Og hvorfor ikke tage springet og meld dig til et af mine kommende Horsens Garage Marathon, både hel, og halvdistancer, eller et par runder i et spændende og anderledes terræn. Kom frisk.

Jeg kan følges på strava her: www.strava.com/athletes/506932  – så kan du også give mig et prik på skulderen, hvis aktivitetsniveauet synes dalende 🙂

Leave a comment

Your email address will not be published.